Zpět na výpis
Jak se neztratit v nabídkách od pojišťoven

Jak se neztratit v nabídkách od pojišťoven

Pojďme se spolu podívat na možné nástrahy modelací pojištění.
Markéta
4. 2. 2024

Před tím, než se poradce pustí do modelací pojištění, neobejde se bez tvých údajů. Nezapomeň při sdělování informací mu říct co nejvíce, ať se předejde případným nesrovnalostem.

Co ráda slyším od klienta před poptáním pojištění?

  1. Proč to pojištění poptává (pokud nejde o povinné)
  2. Jakou má představu a z čeho má největší obavu
  3. Jaký má na to rozpočet
  4. Kde je nyní pojištěný
  5. Škodní průběh u pojišťoven

Možná se to zdá jako klišé, ale může to hrát významnou roli v poptávce pojištění. Většinou nás do pojištění žene nějaká obava ze ztráty majetku nebo na zdraví. Každý z nás má nějaký rozpočet a potřebuje se vejít do určité sumy. Pokud již někde máš pojištění, je pravděpodobné, že získáš vyšší slevu díky propojištěnosti. Naopak, pokud někde si často řešil/a škody, může ti to zase uškodit. Buď ti pojišťovna dá vysokou cenu, aby tě odradila nebo rovnou nepředloží nabídku.

Dalším bodem k zamyšlení jsou výhody a bonusy, které každá pojišťovna řeší po svém. Můžeš mít např. v rámci pojištění domu zdarma např. asistenci nebo u pojištění vozidla úrazové pojištění. Nebo zvýhodňuje pojišťovna klienty, kteří pravidelně cvičí a chodí na pravidelné lékařské prohlídky. 

Nicméně nejdůležitějším parametrem každého pojištění je stanovení pojistných částek, proto nedoporučuji na tomto bodu činit kroky, jen za dosažením nižšího pojistného. Tenhle bod si zaslouží článek sám o sobě, tak to rozebereme příště. 

Podle všech bodů, které si spolu vysvětlíme na jednání nebo během hovoru následně začnu poptávat pojišťovny. Jakmile získám všechny návrhy začne porovnávání pojistného krytí a výluk z pojištění. Jak už jsem zmiňovala v posledních článcích, co pojišťovna to jiný balíček služeb. Někdo má v základu to, co jiný za příplatek. Případně jedna neuznává nějaké krytí a má ho ve výluce, jiná ho běžně pojišťuje. Proto je nutné tyto body projít důkladně.

Kolik nabídek je vhodné ti poslat před konzultací? Osobně mám zkušenost, že 3 nabídky jsou plně dostačující. Pokud jich je víc, cítí se klienti ztraceně a přehlceně z informací.

Nabídky v prvním kroku zasílám klientům e-mailem, aby měli čas si je v klidu projít. Často pak přijdou na to, že na něco zapomněli a příště se na to doptají osobně. V opačném případě se rovnou sejdeme osobně a díváme se na body pojištění krok po kroku, aby se případně přišlo na to, co nám ještě chybí. Na základě těchto modelací vybereme dva favority a u nich pak jen ladíme případné detaily, které se objevily během konzultací.

Posledním krokem je finální výběr, nejdříve se tě zeptám, jak to vidíš ty. Co tě víc zaujalo a proč. Já ti na to vzápětí sdělím svůj názor a mé doporučení. 

A to je k postupu získání návrhů všechno. Jak to vidíš ty? Chtěl/a bys více nabídek nebo by i 3 pro tebe bylo už moc, napiš mi do komentáře na instagramu.