Zpět na výpis
Jdu na první schůzku s poradcem, na co nemám zapomenout?

Jdu na první schůzku s poradcem, na co nemám zapomenout?

První schůzka s poradcem je důležitým milníkem, navzájem se oťukáte a zjistíte, jestli si budete rozumět. Pojďme se podívat na bližší informace.
Markéta
22. 1. 2024

První jednání s sebou nese určitá očekávání, např. chci rychle vyřešit nějakou situaci nebo chci konečně dát dohromady vše, co mám léta pojištěno a neřešil/a jsem to. A uvědomuji si, že je na čase s tím udělat. 

Na druhé straně je poradce, těší se na novou tvář, zároveň cítí novou příležitost udělat pro někoho celkový audit. Ale zatím víc neví, to se dozví až s příchodem tebe. 

Místo setkání je na vzájemné domluvě, spousta mých klientů se poprvé chtěla vidět v nějaké kavárně v blízkém okolí nebo jsme se sešli v kanceláři u jednacího stolu.

Jednání se většinou řeší nad šálkem kávičky nebo čaje, aby si měl/a možnost kdykoliv se napít a uvolnit případný počáteční stres. 

Nejlepší cestou k dobré spolupráci je otevřenost. Většinou tě k úvaze ke změně pojištění dovede nějaká událost v životě, poděl se o ní. Máš z něčeho obavu? Nebo se někomu
v okolí něco stalo a tobě došlo, že tohle ty třeba nemáš pojištěné? Podnětů může být spousty, je dobré se svěřit. Poradce tě díky tomu pozná a navrhne následně řešení, které tě uklidní. Určitě je dobré sdělit i dosavadní zkušenosti s pojišťovnami nebo poradci.

Osobně se snažím s každým novým klientem hovořit tak, jak bych chtěla, aby někdo se mnou mluvil ve stejné situaci. Nepoužívám typická slova z pojišťovnictví, ale mluvím lidsky. Příkladem je pojištění, kterému všichni říkáme „blbostka“, to se v pojišťovnictví skrývá pod pojmem: Pojištění odpovědnosti z běžného občanského života. Jen jsou různé varianty, ale to si dokážeme spolu upřesnit během jednání. Dále jsem po letech z business oblečení přešla na klasické, protože sama jsem se kdysi přistihla, že když jednám s někým v saku, tak už nejsem tak otevřená. A do takové situace tě nechci přivádět.

Miluju osobní příklady, proto se snažím spousty věcí klientům vysvětlovat na příkladech z reálného života. Myslím si, že je to nejlepší cesta jak pochopit k čemu nám vlastně  to pojištění je. Je to taková nenásilná forma místo hromady informací, které po chvilce zapomeneš.

Co si sebou na první schůzku vzít? Hlavně dobrou náladu. Jestli sis dal/a tu práci a našla všechna dosavadní pojištění, které máš, vezmi je určitě s sebou. Můžeme rovnou do nich společně nahlédnout a udělat si obrázek o tom, co vše nás čeká.

Vše ostatní vyplyne podle toho až si popovídáme, pokud si introvert a je ti nepříjemné už to, že někam musíš jít, nezoufej. Já jsem jím částečně také, ale i přesto se jednání vždy odehrávají v přátelském duchu. 

Žijeme v rychlém světě, kdy je někdy lepší šáhnout po telefonu nebo video hovoru a ušetřit trošku času. I to je forma, kterou se dá vše zvládnout. Jen u hlasových zpráv jsem někdy na tom na štíru, protože vždy u sebe nemám sluchátka :D 

A jaké bylo moje poslední jednání, když jsem já byla v roli klienta? Ukázkové to bohužel nebylo :D Ve zkratce jsem řešila v bance změnu nastavení účtu, poté mi pracovnice přepážky dala štos papíru před sebe, vše otočila na podpisové pole a řekla: „podpis zde“. Když jsem řekla, že si čtu, co podepisuji, setkala jsem se s velkým nesouhlasem. Ale nakonec paní pochopila, že to myslím vážně a odešla si dát kafe a ať si čtu. 

Jaké bylo tvé poslední jednání s nějakým poradcem nebo prodejcem? Poděl se o tvůj příběh do komentáře pod instagramový příspěvek.