Zpět na výpis
Nemám důvěru ke svému poradci, ale nechci rušit pojistky.

Nemám důvěru ke svému poradci, ale nechci rušit pojistky.

Co dělat v případě, že chci změnu poradce? Pojďme se na to dnes podívat.
Markéta
29. 1. 2024

Určitě se v tom také uvidíš, máš zajetý nějaký systém a jednáš s osobou, kterou už nějaký ten pátek znáš a spolupráce hezky klape. Nicméně pak přijde informace, že tenhle člověk končí. A teď, co s tím? Nebo se po letech s poradcem rozcházíš v názorech a chceš změnu. Důvodů může být mraky, ale co s pojistkami?

Máš několik možností, jak postupovat. Záleží na tom, přes koho si danou smlouvu měl/a uzavřenou a co ti také navrhne za řešení. 

Není totiž pravda, že pokud chceš být pod jiným poradcem, musíš všechny smlouvy zrušit u původního a pak je udělat u toho nového. Dá se to řešit i jednodušší cestou. Stačí požádat o převod smlouvy pod nového správce. Komplikace může nastat u smluv, které jsou speciálním produktem nějaké společnosti, to by v případě přechodu jinam neklaplo.

Makléř má výhodu v tom, že není vázaný k jedné pojišťovně, proto když odejde ze stávající makléřské sítě do jiné, většinou si celý svůj klientský kmen vezme sebou. Pod sebe si nepřevede jen smlouvy u pojišťoven, které nově nebude mít nasmlouvané. Nebo jak již bylo zmíněno, jsou speciálním produktem, kde převod není možný.

U přímého pracovníka pojišťovny je to jinak, tam je minimálně šance, že ho firma nechá vynést klienty z domu. Dopadne to ve většině případech tak, že tě pojišťovna osloví přes nového poradce sama, a ten se bude starat o tvé stávající smlouvy. 

Co když tvůj poradce nemění práci a ty ho prostě nechceš? Ale s firmou nemáš problém. Tam je jedinou možností odeslat žádost na změnu obchodníka a sdělit důvody nespokojenosti. Většina firem vyhoví klientovu přání a přeřadí ho jinému pracovníkovi.

Osobně jsem měla případ klientky, která měla již několik let v běhu úrazové pojištění pro vlastní potřebu. Protože byla spokojená s pojištěním rodinného domu, požádala mne, jestli bych jí smlouvu nepředělala. Abych jí měla pod sebou a ona se mohla i ohledně této smlouvy na mne obracet. Odmítla jsem. Klientka totiž pojištění řešila před vážnou změnou zdravotního stavu, pokud bych jí smlouvu zrušila, poškodila bych ji tím. Nicméně jsem navrhla postup s převodem smlouvy do mé správy. Klientka mi podepsala žádost na převod, přidali jsme k tomu i plnou moc a poslali to k vyřízení. Klientka je díky tomu v mé péči a nepřišla o výhody svého pojištění.

Proč mi tohle už někdo neřekl? Převod smlouvy bývá bez provize od pojišťovny, většina obchodníků to má jako poslední možnou cestu. Nicméně z praxe vím, že např. u pojištění nemovitostí a vozidel se většinou vyplatí zařídit novou smlouvu. Pojišťovny se rok co rok předhánějí. To co si klient kdysi musel připojišťovat, může mít nyní v základním pojištění apod. Takže určitě platí pravidlo, vše řádně zkontrolovat. Pokud se to skutečně klientovi nevyplatí, zažádat o převod do správy. 

V mém případě mi převod klientky smlouvy zaručil ještě větší důvěru, díky tomu jsem přes doporučení z její strany získala další klienty. A právě to vnímám jako sílu poradenství, když se to dělá s citem, časem to přinese ovoce. Co si myslíš ty? Poděl se o tvůj příběh do komentáře na instagramu.